Changes to the Ferrari Challenge for 2011
Maranello, 18 January –Once again this year, the Monza National Circuit will host the opening round of this season’s Italian and European series of the Ferrari Challenge Trofeo Pirelli, which takes place over the weekend of 9-10 April.
Competitors in the Prancing Horse marque’s one-make series will be embarking on a season that features many significant changes, most obvious of which is the fact that the 458 Challenge car makes its debut alongside the F430 Challenge.
As from this season, the length of the races changes, with a first one lasting 25 minutes and the second extending to 35. The only exception to this rule will be the unique round at the French Le Mans circuit, at the same meeting as the legendary 24 Hours race, which takes place over the weekend of 11 June. On this occasion, entrants in both the Italian and European series will tackle just one race with separate classifications, lasting 45 minutes. With the introduction of the new car, the classification will again feature the two categories for the Trofeo Pirelli and the Coppa Shell for drivers running the 458 Challenge, while there will now be just a single category for those entered in the Trofeo Pirelli driving the F430 Challenge. Still the same is the timetable that includes two 30 minute qualifying sessions (in addition to the sixty minute Free Practice sessions,) in which the first qualifying session decides the grid for Race 1 and the second for Race 2. As in past years, for crews made up of two drivers, the sum of the points scored by both will count towards the final classification. In addition, at each race there will be one point given for pole position, (or to both drivers in the case of a crew of two,) one for the fastest race lap and one for each crew on the grid in every Race and Class.
The famous Ferrari one-make series is now in its nineteenth year and, in addition to the usual three series – Italy, Europe and North America – for this year, there is another for those owners based in the Asia Pacific region, who will contest a five race series, starting with a round at the Japanese Fuji circuit.
Come cambia il Ferrari Challenge nel 2011
Maranello, 18 gennaio – Anche quest’anno l’Autodromo Nazionale di Monza ospiterà il primo appuntamento stagionale con le serie italiana ed europea del Ferrari Challenge Trofeo Pirelli, al via nel fine settimana del nove e dieci aprile.
I protagonisti del monomarca della Casa del Cavallino Rampante inaugureranno una stagione agonistica ricca di importanti novità, caratterizzata in primo luogo dal debutto della 458 Challenge al fianco della F430 Challenge.
A partire da questa stagione cambia la durata delle gare, con una prima prova di venticinque minuti ed una seconda di trentacinque. Farà eccezione solo l’inedito appuntamento sul tracciato francese di Le Mans in occasione della leggendaria 24 Ore, in programma nel weekend dell’undici giugno, durante la quale gli iscritti ad entrambe le serie - italiana ed europea - si sfideranno in una prova unica a classifiche separate della durata di quarantacinque minuti.
Con l’introduzione della nuova vettura le classifiche continueranno ad essere distinte nelle due categorie del Trofeo Pirelli e della Coppa Shell per i piloti iscritti con la 458 Challenge, mentre verrà istituita una classifica unica per gli iscritti al Trofeo Pirelli con la F430 Challenge. Sarà mantenuta la formula che prevede due turni di qualifica da trenta minuti (oltre alla sessione di sessanta minuti di Prove Libere), in cui il primo turno di qualifica determina la griglia di Gara 1 ed il secondo la griglia di Gara 2. Come nella passata stagione, per gli equipaggi formati da due piloti, ai fini della classifica varrà la somma dei punti conquistati da entrambi. In aggiunta, per ogni gara, verrà attribuito al Conduttore (o ad entrambi i Conduttori in caso di equipaggio doppio) un punto per la pole position, uno per il giro veloce ed uno per ogni equipaggio in griglia in ogni Gara e Classe.
Il celebre monomarca Ferrari, giunto alla diciannovesima edizione e da sempre articolato in tre serie- Italia, Europa e Nord America - si arricchisce quest’anno di un quarto girone dedicato ai clienti dell’area Asia Pacifico, impegnati in cinque appuntamenti stagionali di cui il primo in programma sul tracciato giapponese del Fuji.
Credit: Ferrari S.p.A. (www.ferrari.com)
No comments:
Post a Comment