Tuesday, January 11, 2011

GreenBkk Ferrari | Ferrari breaks all records in China in 2010: nearly 300 cars sold and next week a special ceremony for the 999th client

Ferrari breaks all records in China in 2010: nearly 300 cars sold and next week a special ceremony for the 999th client

Maranello, 5 January - In the year ending December 2010 Ferrari sold close to 300 cars in China, its best result since the company started exports there. This result represented a further strengthening of the positive trend within the market in recent years, and an increase of nearly 50 per cent compared to 2009.

If the sales figures for Hong Kong and Taiwan are added – the equivalent of the Greater China Area – China becomes one of the top five international markets for Ferrari, an extraordinary result in the light of the fact that the official network was opened there only six years ago.

2010 is a historic year for Ferrari in China, not just thanks to the sales record, but also because the 999th client will be the centre of attention of a special celebration in Shanghai on the 14th of January. The number is especially auspicious as, in China, the number nine is considered lucky and represents longevity.

Ferrari’s success in China is the result of the attention the company has paid to the market in recent years, culminating in 2010 with the introduction of special, dedicated initiatives. The structure of the official network has been strengthened and new partners have been selected to increase the number of dealerships from the current 10, with new dealers opening in a number of different cities in the next few months. 2011 will also see the start of the first Asian championship in the Ferrari Challenge single-make racing series.

Ferrari’s commitment to this strategic market was further underlined in 2010 by the display of the HY-KERS laboratory vehicle at the Shanghai World Expo in the Italian Pavilion and the launch of the 599 GTO at the Beijing Auto Show, Ferrari’s first ever world premiere in China.

Similarly a number of cultural initiatives further emphasized the strength of the ties between Ferrari and China, such as the scholarship programme dedicated to students from the Automotive Engineering faculty of Tsinghua University. After studying at the Politecnico di Milano the students undertook an internship at Ferrari’s factory in Maranello. The programme will continue in 2011 and is financed thanks to another cultural partnership, that with the Chinese artist Lu Hao who created a special one-off 599 GTB, painting the bodywork with a special technique that reproduced the effect of antique Ge Kin porcelain from the Song dynasty, which was sold at auction in Beijing.


Ferrari nel 2010 in Cina batte ogni record: sfiora le 300 auto vendute e settimana prossima festeggia il 999°cliente

Maranello, 5 gennaio - La Ferrari ha chiuso il 2010 con quasi 300 vetture vendute alla rete in Cina, il migliore risultato da quando la Casa di Maranello è entrata nel mercato cinese e una forte accelerazione del trend già molto positivo registrato negli ultimi anni, dato che rappresenta un incremento di quasi il 50% rispetto al 2009.

Se a questi dati aggiungiamo le vendite di Hong Kong e Taiwan, la cosiddetta Greater China, la Cina diventa uno dei primi 5 mercati al mondo per la Ferrari, uno straordinario risultato raggiunto in soli sei anni di presenza ufficiale nel grande paese asiatico.

Insieme al record di vendite, il 2010 entra nella storia della Ferrari anche per la celebrazione del 999° cliente, che verrà festeggiato con un grande evento a Shanghai il 14 gennaio in omaggio alla tradizione cinese che vuole il nove come simbolo di longevità.

Questo successo è frutto della grande attenzione che la Ferrari ha dedicato alla Cina in questi anni e che si è concretizzato nel 2010 con iniziative mirate. La rete commerciale è stata rafforzata nella struttura e sono stati selezionati nuovi partner che andranno ad affiancare i 10 dealer presenti oggi in Cina e che porteranno all’apertura di nuove dealership in diverse città cinesi nei prossimi mesi. Tutto è pronto invece per varare nel 2011 il primo campionato monomarca Ferrari Challenge dedicato all’Asia.

Lo stretto legame tra la Ferrari e la Cina si è ulteriormente arricchito nel 2010 con la presenza della vettura laboratorio HY-KERS nel padiglione dedicato all’Italia presso l’Esposizione Mondale di Shanghai e con la presentazione della 599 GTO al Beijing Auto Show, dove per la prima volta nella storia un nuovo modello Ferrari ha avuto la sua anteprima mondiale in Cina.

Il rapporto con la Cina si è rafforzato anche con iniziative culturali, come le borse di studio dedicate agli studenti cinesi del Dipartimento di Ingegneria automobilistica dell’Università di Tsinghua che nel 2010 hanno avuto modo di studiare presso il Politecnico di Milano e di compiere un tirocinio in Ferrari. L’iniziativa si ripeterà nel 2011 ed è finanziata grazie ad un’altra collaborazione culturale, quella con l’artista cinese Lu Hao che ha creato una 599 GTB unica, dipingendone la scocca con una tecnica speciale che riproduce le antiche porcellane Ge Kiln della dinastia Song e che è stata venduta all’asta a Beijing.

Credit: Ferrari S.p.A. (www.ferrari.com)


No comments:

Post a Comment