New FF becomes Queen of the web
Maranello, 25 January - Only a few days after the presentation on the official Ferrari website ferrari.com the FF, the new 12-cylinder from Maranello, triggered enormous interest, causing last weekend’s global media phenomenon. The new car from Maranello gained front pages and large coverage on the most prestigious news outlets all over the world and monopolised users’ comments on automotive blogs all over the web.
In Italy Quattroruote editor in chief Carlo Cavicchi wrote in a comment on his blog, that he was thunderstruck when he saw the new car from Maranello: "I hugged this fascinating car with my eyes. A car planned in every single detail of its form, the interaction of light and shadow on its details. The FF will enter history to become the first car from the Prancing Horse with four-wheel drive, while this will overshadow all the other thousands of special qualities the cars hides in every corner. That’s a pity, because this is probably one of the most beautiful Ferrari’s of all time. The interior offers incredible space, able to host up to four passengers, even tall ones. The boot cannot only hold snobbish items like two big golf bags, but also a pram or several bags, without the need to lower the rear seats. Once the seats are folded down the car even holds skis, something normal in every common saloon, but something exceptional in a Gran Turismo from Modena (sic!).” Cavicchi ended his blog with: “This is how I saw the FF, packed with technology and full of excellent taste.”
Not only the Italian press is impressed by the new car from Maranello, but they are also enthusiastic about this new car internationally: from specialist magazines to the most prestigious newspapers and magazines in the world. From Le Figaro with its headline "Ferrari FF : la Fabuleuse Ferrari", to The Sun: "It’s a Ferrari, but not as we know it", while the German Süddeutsche Zeitung writes: "many manufacturers have to hold on tight now, because at the upcoming Car Show in Geneva people will flock to the Ferrari stand. It has always been like that, but this time the Italians created a proper revolution.” But also New York Times, Wall Street Journal, Der Spiegel, Expansion and Nouvel Observateur wrote favourably about the new car while hundreds of thousands of clicks were registered during the first hours for the video published on Ferrari.com, documenting the intense development of the four-wheel drive system in the snow in Sweden and Finland.
La FF diventa la regina del web
Maranello, 25 gennaio - A pochi giorni dal reveal sul sito ferrari.com, la FF, la nuova 12 cilindri della Casa di Maranello, ha suscitato enorme interesse, trasformandosi nel fenomeno mediatico globale del fine settimana. La nuova nata di Maranello si è guadagnata copertine ed ampi servizi sulle più prestigiose testate mondiali oltre ad aver monopolizzato i commenti dei lettori sui blog automotive di tutto il web.
Per l'Italia, il direttore di Quattroruote Carlo Cavicchi, in un commento sul suo blog, racconta di aver vissuto una folgorazione nel vedere la nuova nata: "ho abbracciato con gli occhi una vettura di straordinario fascino, curata in maniera maniacale nelle linee, nei giochi di luci e ombre, nei particolari." E continua. "La FF passerà alla storia per essere la prima auto del Cavallino con la trazione integrale e questo, va da sé, metterà in secondo piano le mille altre qualità che nasconde in ogni angolo. Un peccato, perché probabilmente è una delle più belle Ferrari di tutti i tempi; in più all’interno ha uno spazio incredibile potendo ospitare quattro passeggeri comodi anche se molto alti. Il bagagliaio, inoltre, è capace di contenere, al di là delle cose più snob come possono essere due grandi sacche da golf, anche un passeggino per bambini, o diversi borsoni, senza nemmeno dover reclinare gli schienali, nel qual caso, invece a bordo ci stanno persino gli sci, cosa normale su qualsiasi berlina ma eccezionale trattandosi di una granturismo modenese." Per concludere con: "io la FF l’ho vista così, ricca di tecnologia e non meno ricca di buongusto."
Insieme a quella italiana, anche la stampa straniera si è infiammata al reveal della nuova vettura: dalle testate automotive ai più prestigiosi titoli dell'informazione mondiale. Da Le Figaro, che ha titolato "Ferrari FF : la Fabuleuse Ferrari", all'inglese The Sun: "E' una Ferrari, ma non come la conosciamo", mentre in Germania Sueddeutsche Zeitung ammonisce: "molti costruttori adesso devono tenersi forte, perché al prossimo Salone di Ginevra il pubblico andrà in massa allo stand Ferrari. E' sempre stato così, ma stavolta gli italiani hanno creato una vera e propria rivoluzione". E ancora New York Times, Wall Street Journal, Der Spiegel, Expansion, Nouvel Observateur, oltre a centinaia di migliaia di clic in poche ore al filmato, pubblicato su Ferrari.com, che documenta l'intenso sviluppo del sistema di trazione integrale sulle strade innevate della Svezia, e della Finlandia.
Credit: Ferrari S.p.A. (www.ferrari.com)
No comments:
Post a Comment