Korean Grand Prix, Friday
2011, October 14
Vitaly and Bruno experienced a day of two halves at the Korean International Circuit with a morning practice session too wet for meaningful running, resulting in lots of running in the drier afternoon session.
Alan Permane, Trackside Operations Director - Technical programme notes
- The morning was a bit of a washout. We opted not to run because looking at our forecasts, Saturday and Sunday should be dry, meaning we don’t want to risk our cars in conditions which required wet tyres.
- We ran wet tyres for installation laps only in FP1.
- We ran intermediate tyres in FP2.
- Our weather forecasts tell us it will be dry and overcast tomorrow shifting to sunny, warm weather on Sunday.
What we learned today:
- We gained some meaningful data in FP2 which will assist us with dry setup tomorrow.
- We have progress to be made with the aerodynamic compromise of the car between the high and lower speed sections of the circuit.
- The R31 is working well so far and we are looking at improving the balance.
- We are seeking improvements in traction and hope to diminish mid-corner understeer for tomorrow.
Bruno Senna, R31-04
Free practice 1: No time set, installation lap only
Free practice 2: P15, 1:55.187, 28 laps
Bruno: “There’s not much to say about this morning other than it’s frustrating for all drivers when you can’t go out to set a lap time. This afternoon, it was beneficial to get some track time though we did endure some difficulties with the balance of the car. Hopefully we will be able to rectify this, but we need to look at where we can improve the aerodynamics otherwise we will encounter more difficulties this weekend. Fingers crossed tomorrow that we will be able to run in the dry, so that we can become accustomed to the conditions that we expect to face on Sunday.”
Vitaly Petrov, R31-06
Free practice 1: No time set, installation lap only
Free practice 2: P11, 1:54.200, 26 laps
Vitaly: “All of the day was wet. Our car struggles a little bit in these conditions as we still have to find the best aero setup so we spent quite a lot of time in the afternoon to try to find the right setup. We did a lot of running in the afternoon which will help us to improve tomorrow so I am quite optimistic. We also completed a couple of installation laps on the wet tyres to give an idea of the grip levels available from that compound. At the moment the car is working normally. Tomorrow is another day; hopefully it will be a dry day.”
Гран При Кореи, пятница
14 октября 2011
Виталий Петров и Бруно Сенна по-разному провели две половины пятницы на Международном автодроме Кореи: с утра было слишком мокро, потому участие в тренировке едва ли имело смысл, зато после обеда оба пилота преодолели большую дистанцию.
Заметки гоночного директора Алана Пермейна о технической программе
- Утром нас едва не смыло. Мы предпочли пропустить первую тренировку, так как по прогнозу в субботу и воскресенье ожидается сухая погода. Поэтому не стоило рисковать аварией в ситуации, когда требовались дождевые шины.
- Пилоты использовали дождевые шины для пробного круга в первой тренировке.
- Пилоты использовали «промежуточные» шины во второй тренировке.
- Наш прогноз погоды говорит, что завтра будет переменная облачность, а в воскресенье – солнечно и тепло.
Чем мы сегодня занимались:
- Во второй тренировке были собраны полезные данные, которые помогут в определении «сухих» настроек на завтра.
- Мы добились прогресса в сравнительных испытаниях аэродинамических элементов машины, ориентированных на быстрые и медленные повороты.
- Пока что R31 смотрится хорошо, мы работаем над улучшением её баланса.
- Мы стремимся найти возможность повысить стабильность машины и уровень сцепления с асфальтом на разгонах и надеемся завтра избавиться от недостаточной поворачиваемости, возникающей в середине поворотов.
Виталий Петров, шасси R31-06
Первая тренировка: без времени, только пробный круг
Вторая тренировка: 11-е место, 1:54.200, 26 кругов
Виталий: "Весь день шел дождь. В таких условиях наша машина едет не очень здорово, поскольку мы пока не нашли верные настройки аэродинамики. Так что во второй сессии немало времени было уделено поиску регулировок, мы проехали много кругов. Это поможет нам прибавить завтра, так что я с оптимизмом смотрю вперед. Также мы проехали пробные круги на дождевой резине, чтобы понять, какого уровня сцепления можно от неё ожидать. Сейчас машина работает нормально, надеюсь, завтра обойдется без дождя”.
Бруно Сенна, шасси R31-04
Первая тренировка: без времени, только пробный круг
Вторая тренировка: 15-е место, 1:55.187, 28 кругов
Бруно: "Про утреннюю сессию едва ли можно сказать много – любому пилоту досадно, когда он не может отправиться на трассу и проехать быстрый круг. После обеда нам удалось немало поработать, выявив некоторые проблемы с балансом машины. Надеюсь, мы сможем с ними разобраться, кроме того, нужно посмотреть, где можно добавить в аэродинамике, так как иначе уик-энд может получиться непростым. Скрещиваю пальцы, чтобы завтра мы смогли поездить по сухой трассе и освоиться в тех условиях, которые ожидаются в воскресенье”.
Credit: Vitaly Petrov (vitalypetrov.ru)
Green Hotel offers a comfortable stay in the heart of Bangkok. Located on Paniang & Chakrapadipong Road (Nang Lerng) near Rajadamnoen Avenue. With our magnificent location, guests can conveniently explore Bangkok especially the old town and the Rattanakosin Island. Green Hotel has three types of rooms to suit individual needs. They are spacious Standard (440 ฿/Night), Deluxe (540 ฿/Night) and V.I.P. (730 ฿/Night). Free Wi-Fi in Lobby. Tel +662 629 8740 to 2 Email: reservation@greenbkk.com
No comments:
Post a Comment