Wednesday, December 15, 2010

GreenBkk Ferrari F1 | Domenicali: “Formula 1 is heading towards one race per country”

Domenicali: “Formula 1 is heading towards one race per country”

Maranello, 15 December – A short comment by Luca di Montezemolo at the traditional Christmas dinner with the Italian F1 media has drawn Ferrari into the debate over the chance of hosting a grand prix in Rome.

Scuderia Ferrari Marlboro Team Principal Stefano Domenicali addressed the issue as he left for a meeting with his FOTA colleagues in London. “Our position is very clear and leaves no room for interpretation,” said Domenicali. “Our sport is increasingly expanding the number of countries hosting a grand prix and all the teams are in agreement about that. Therefore it is inevitable that it will no longer be possible to have two races in the same nation. It’s not the job of the teams who choose where a grand prix is held, that’s up to the commercial rights holder. Everything else is pure speculation.”


Domenicali: “Una gara per Paese, la Formula 1 va in questa direzione”

Maranello, 15 dicembre - E' stato sufficiente un breve commento da parte di Luca di Montezemolo in occasione della tradizionale cena di Natale con i media italiani di Formula 1 per tirare per la giacca la Ferrari dentro il dibattito sulla possibilità di ospitare un Gran Premio a Roma.

Sulla questione è intervenuto il Team Principal della Scuderia Ferrari Marlboro Stefano Domenicali, in partenza per Londra per una riunione con i colleghi della FOTA. "La nostra posizione è molto chiara e non lascia spazio ad eventuali strumentalizzazioni" - ha detto Domenicali - "il nostro sport va sempre più nella direzione di allargare il numero dei Paesi in cui si svolge un Gran Premio e tutti i team sono d’accordo su questo: sarà quindi inevitabile che non sarà più possibile avere due gare nella stessa nazione. Non sta però alle squadre scegliere la sede di un Gran Premio, compito che spetta al detentore dei diritti commerciali. Tutto il resto è pura

Credit: Ferrari S.p.A. (www.ferrari.com)


No comments:

Post a Comment