Friday, January 14, 2011

GreenBkk.com Ferrari | Shanghai in Red to celebrate the 999th Ferrari client in China

Shanghai in Red to celebrate the 999th Ferrari client in China

Shanghai, 14 January - Ferrari Red dominated the evening in Shanghai with the illumination of the Oriental Pearl Tower, the Chinese city 's famous symbol. It was a further sign of the admiration of the Chinese people for the Prancing Horse, a deep-rooted love that can be seen in every single event: from the Grand Prix to the inauguration of new stores as well as celebrations, such as the one today, where the 999th Chinese Ferrari customer since the brand came to China has been celebrated with a multimedia show on the Pu Jiang river.

This is an important number: in China the number nine - ‘jiu’ – is a symbol for longevity and excellence. An alliance between Ferrari and China, which officially started just over five years ago and which has seen the market become increasingly important for Ferrari with 300 cars sold in 2010 and an outlook of impressive growth.

Celebrating Johnson Zhang, the 999th client, Ferrari CEO Amedeo Felisa said: “For Ferrari, China represents the present and the future. It is a great country where we continue to invest. I’m convinced that in a couple of years, we’ll reach sales of 500 cars per year, a number equal to established European markets.”

The festivities started in the afternoon with a show of more than 15 Ferraris in front of the Oriental Pearl Tower and ended with a gala dinner, in the company of Amedeo Felisa together with Ferrari Asia Pacific CEO Edwin Fenech and numerous clients. Amongst them were many young Ferrari owners under the age of 40: new entrepreneurs who, as a symbol of their success, were able to realise their aspiration of owning a dream car that is the symbol of Italy itself: a Ferrari.

After Johnson Zhang symbolically turned the key of his Ferrari 458 Italia, illuminating a screen with the number 999, he said: “It is a great honour for me to be here today. With this car I made a dream come true. The dream of every man. I’m glad that I can experience this very special moment for China. For me Ferrari is the symbol of success and the brand’s values are an inspiration for the upcoming goals I want to achieve.”

The bond between Ferrari and China is not exclusively commercial: just over a year ago the artist Lu Hao created a unique 599 GTB, painting its livery with a special technique, reproducing the antique Song dynasty’s Ge Kiln porcelain. The car was sold at an auction in Beijing and the money went to a project supporting young students from Shanghai’s Tsinghua University over three years. In 2010 Shanghai was the stage for the first presentation outside of Europe of the experimental laboratory vehicle, HY-KERS , at the World Expo.

Numerous fans of the Prancing Horse come to see the Chinese Grand Prix every year at the local track. Inaugurated in 2004 by Ferrari, the first ever Formula 1 GP to be held there the same year was won by the team from Maranello. The Ferrari Owners Club China was founded in 2009 and everything is set up for the first Ferrari Challenge series, the company's one-make Championship, to be held this year in Asia.


Shanghai in Rosso per celebrare i 999 clienti Ferrari in Cina

Shanghai, 14 gennaio – Il rosso Ferrari ha dominato la sera di Shanghai con l’illuminazione della celebre Oriental Pearl Tower, simbolo della metropoli cinese. Un ulteriore segnale del grande amore che i cinesi hanno per il marchio del Cavallino Rampante, un amore che si manifesta in tutti gli eventi: dai Gran Premi, alle inaugurazioni di nuovi negozi, fino alle celebrazioni, come quella di oggi che ha festeggiato con uno spettacolo multimediale sul fiume Pu Jiang i 999 clienti cinesi della Ferrari dalla sua entrata in Cina.

Un numero importante: in cinese infatti il nove - ‘jiu’ - è simbolo di longevità ed eccellenza. Un rapporto, quello tra la Ferrari e la Cina che è iniziato ufficialmente poco più di 5 anni fa e che ha portato il grande paese asiatico ad essere, anno dopo anno, sempre più rilevante per la Ferrari tanto da raggiungere le 300 vetture vendute nel 2010 e con prospettiva ancora di ampia crescita.

Festeggiando Johnson Zhang, il 999esimo cliente, l’Amministratore Delegato della Ferrari Amedeo Felisa ha dichiarato: “La Cina per la Ferrari rappresenta il presente e il futuro, un grande paese in cui continuiamo a investire. Sono sicuro che in un paio di anni raggiungeremo le 500 auto vendute in un anno, un numero che la equipara ai grandi mercati europei”.

La giornata di festeggiamenti è iniziata nel pomeriggio con un’esposizione di oltre 15 modelli ai piedi dell’Oriental Pearl Tower e si è conclusa con una cena di gala a cui, oltre ad Amedeo Felisa, hanno partecipato il CEO di Ferrari Asia Pacific Edwin Fenech e numerosi clienti del Cavallino Rampante. Tra questi molti hanno meno di 40 anni, giovani imprenditori della nuova Cina che, come segno del loro successo, si sono regalati la vettura da sogno per eccellenza, il simbolo stesso dell’Italia: una Ferrari.

Johnson Zhang dopo avere simbolicamente girato la chiave della sua Ferrari 458 Italia, illuminando un pannello col numero 999, ha dichiarato: “Per me è un grande onore essere qui oggi. Con questa vettura ho realizzato un sogno, il sogno di ogni uomo. Sono fortunato a vivere in questo momento molto speciale per la Cina. La Ferrari per me è simbolo di successo e i valori che questo marchio rappresenta sono fonte di ispirazione per i prossimi traguardi che desidero raggiungere”.

I rapporti tra la Ferrari e la Cina non sono solo commerciali: poco più di un anno fa l’artista Lu Hao ha creato una 599 GTB unica, dipingendone la scocca con una tecnica speciale che riproduce le antiche porcellane Ge Kiln della dinastia Song, vettura battuta all’asta a Beijing i cui proventi stanno finanziando un progetto di studio di tre anni con giovani studenti dell’università Tsinghua di Shanghai. La metropoli cinese è stata nel 2010 anche il palcoscenico per la prima presentazione fuori dall’Europa della vettura laboratorio HY-KERS tenutasi all’Expo.

Numerosi anche i fan del Cavallino Rampante che ogni anno assiepano le tribune del Gran Premio cinese, circuito inaugurato e vinto proprio dalla Ferrari nel 2004. Dal 2009 è nato il Ferrari Owners Club Cina, e tutto è pronto per varare quest’anno il primo campionato monomarca Ferrari Challenge dedicato all’Asia.

Credit: Ferrari S.p.A. (www.ferrari.com)

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