Back on track starting tomorrow in Barcelona: same car, same goals
Maranello, 17 February –The third of four test sessions for the Formula 1 teams to prepare for the start of the World Championship planned to take place on the island of Bahrain on 13 March, barring an escalation of the situation there, gets underway tomorrow at the Catalunya circuit.
Scuderia Ferrari Marlboro engineers and mechanics are already at Montmelo, to get everything set up for the first of four days of testing, which will see the Spaniard Fernando Alonso on track, before Felipe Massa takes over from him on Sunday. The Ferrari F150th Italia will be in the same configuration seen so far: the goals are the same as at the previous sessions run at Valencia and Jerez de la Frontera, which means doing as many kilometres as possible to gain an increased understanding of the Pirelli tyres, as well as improving overall reliability of the car.
The only difference compared to the last day of testing in Andalusia will be the chassis: the one the team will use at the Circuit de Catalunya is number 287, which has yet to be used on track. The 288, used at the launch and the first two tests, has gone back to Maranello to be updated in readiness for the start of the season in Sakhir.
Da domani in pista a Barcellona: stessa macchina, stesso obiettivo
Maranello, 17 febbraio – Comincia domani al Circuit de Catalunya la terza delle quattro sessioni di prove che le squadre di Formula 1 stanno svolgendo in preparazione all’inizio del Campionato del Mondo, previsto – sempre che la situazione nell’isola non precipiti – per il 13 marzo prossimo in Bahrain.
Tecnici e meccanici della Scuderia Ferrari Marlboro sono già al Montmelò per predisporre tutto per la prima delle quattro giornate di prove in programma, che vedrà in pista Fernando Alonso, con il pilota spagnolo che sarà sostituito da Felipe Massa a partire da domenica. La Ferrari F150th Italia sarà nella stessa configurazione vista fin qui: l’obiettivo è lo stesso delle precedenti sessioni di Valencia e Jerez de la Frontera, vale a dire fare tanti chilometri per approfondire la conoscenza delle gomme Pirelli e migliorare l’affidabilità complessiva della vettura.
L’unica differenza rispetto all’ultimo giorno di test in Andalusia sarà il telaio: quello a diposizione della squadra al Circuit de Catalunya è il numero 287 finora mai utilizzato in pista, mentre il 288, protagonista della presentazione e delle prime due sessioni, è tornato a Maranello per essere aggiornato in vista del debutto stagionale a Sakhir.
Credit: Ferrari S.p.A. (www.ferrari.com)
No comments:
Post a Comment