Sunday, October 16, 2011

GreenBkk.com Kamui Kobayashi | Korean GP – Race – Sunday, 16.10.2011

Korean GP – Race – Sunday, 16.10.2011

Weather: dry, 21°C air, 24-25°C track


The second Korean Grand Prix ended in disappointment for the Sauber F1 Team. Kamui Kobayashi and Sergio Pérez were struggling all weekend with the pace of their cars, so finished in 15th and 16th respectively in a race during which they both had an additional pit stop due to incidents.

Kamui Kobayashi: 15th Sauber C30-Ferrari (Chassis 02 / Ferrari 056)
Start on soft tyres, after 10, 24 and 42 laps super soft tyres “My start was okay, except I couldn’t gain any positions. When I was fighting with Sébastien Buemi our cars touched and the front wing was damaged. I changed to supersoft tyres after ten laps, as I had started on the softs. When the safety car came out we lost the advantage from the fresh tyres, as everyone was pitting then. I also had some damage to the rear wing, but I don’t really know where this was from. At almost mid distance Bruno Senna was behind me and was pushing extremely hard, which actually resulted in a damaged front wing. Because of that my car was understeering a lot and the tyres were blistering. I then had to pit earlier than planned to replace the front wing. After the second stop I was able to overtake a couple of cars at the back of the field, but there was obviously no chance to score points today. We were just too slow, but we will go and work on it.”

Giampaolo Dall’Ara, Head of Track Engineering:
“In qualifying we were already struggling with the pace, and today it was not any better. We had hoped we would be able to fix some of the problems we had in practice with the grip, but we couldn’t really improve the situation. For sure we had some incidents, but our main problem really was a lack of performance, as we were just slower than the competition. We tried to find a way through with our strategy, the drivers did a good job, but in the end we were not good enough. Now we have to react quickly.”



2011/10/16 F1韓国GP 日曜・決勝

日曜日
天候:ドライ
気温:21℃
路面温度:24-25℃

小林可夢偉:15位
「スタートは問題なかったですが、ポジションを上げることはできなかったです。セバスチャン・ブエミと争っているときに僕たちが接触してフロントウイングにダメージを受けました。ソフトタイヤでスタートしたので、10周目にスーパーソフトタイヤに履き替えました。ただ、セーフティーカーが入ったことで、みんながピットインしてフレッシュタイヤのアドバンテージがなくなりました。リヤウイングにもダメージを受けていたのですが、どこで壊れたのかははっきりと分かりません。中盤にはブルーノ・セナが後ろにいて、かなり激しくプッシュしてきた結果、フロントウイングがさらにダメージを受けました。そのせいでクルマのアンダーステアがひどくなり、タイヤにブリスターもできました。フロントウイングを交換するため、予定していたよりも早くピットインすることになりました。2回目のピットストップの後、後方で数台のクルマをオーバーテイクすることが出来ましたが、今日はポイントを獲得するチャンスはまったくありませんでした。とにかく僕たちはあまりにも遅かった。でもあきらめず問題に取り組んでいきます」

ジャンパウロ・ダラーラ:ヘッド・オブ・トラックエンジニアリング
「予選からペース不足に悩まされていたが、今日も状況は良くならなかった。プラクティスから抱えていたグリップに関する問題を解決できるかと期待していたが、状況を改善することはできなかった。たしかに接触などもあったが、一番の問題はパフォーマンス不足で、とにかく競争相手よりも遅かった。レース戦略で挽回をはかり、ドライバーたちはよくやってくれた。ただ、我々は充分ではなかった。一刻も早く対応しなければならない」

By courtesy of Sauber F1 Team

Credit: Kamui Kobayashi (www.kamui-kobayashi.com)

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