Saturday, October 29, 2011

GreenBkk.com Sergio Perez | Indian Gran Prix practice rounds: Sergio “Checo” Pérez happy with the circuit

Indian Gran Prix practice rounds: Sergio “Checo” Pérez happy with the circuit

Friday, 28 de October de 2011

The Sauber F1 Team with its drivers Kamui Kobayashi and Sergio Pérez made full use of the first day of practice ahead of the inaugural Indian Grand Prix.

The brand new Buddh International Circuit welcomed F1 with an extremely dusty and slippery surface, but stable weather conditions with a dry heat. Both drivers did a lot of set-up work and completed the program as planned.

Sergio Pérez:
Sauber C30-Ferrari (Chassis 03 / Ferrari 056)
1st Practice: 14th / 1:30.132 min (25 laps) / 2nd Practice: 13th / 1:28.289 min (36 laps)

“The circuit is very nice, and I really enjoy driving here. Regarding the set-up work, it is quite challenging because you have many changes of direction and several fast corners as well as slow corners too. But we could complete our program and have the feeling we are getting there. Of course the track conditions were improving during the course of the day. The hard tire compound doesn’t work, so it won’t be easy to create a race strategy in which it makes really sense. However, everyone has to use it in a dry race”.



Prácticas del GP de India: Sergio “Checo” Pérez, contento con el circuito

Viernes, 28 de octubre de 2011

El Sauber F1 Team con sus pilotos Kamui Kobayashi y Sergio Pérez sacaron provecho de la primera jornada de entrenamientos para el primer Gran Premio de India.

El nuevo Circuito Internacional de Buddh dio la bienvenida a la F1 con una superficie extremadamente polvorienta y resbaladiza, pero las condiciones climáticas han sido estables, con un calor seco. Ambos pilotos trabajaron sobre la puesta a punto de su monoplaza y completaron el programa según lo planeado.

Sergio Pérez:
Sauber C30-Ferrari (auto 17)
P1 lugar 14/1:30.132 min (25 vueltas)/ P2 lugar 13/ 1:28.289 min (36 vueltas)

“El circuito es muy agradable y realmente me gustó manejar aquí. En cuanto al trabajo de puesta a punto, es muy difícil porque la pista tiene muchos cambios de dirección y varias curvas rápidas y lentas; sin embargo, hemos completado nuestro programa y sentimos que vamos por buen camino. Por supuesto, las condiciones de pista mejoraron durante el transcurso del día. El compuesto del neumático duro no funciona, por lo que no será fácil plantear una estrategia de carrera. Sin embargo, todos tenemos que usar este compuesto en una carrera sobre pista seca”.

Credit: Sergio Perez (sergioperezf1.com)

No comments:

Post a Comment