Wednesday, April 27, 2011

GreenBkk.com Ferrari | Ferrari introduces an exclusive new customer care service with the free seven-year Ferrari Genuine Maintenance Programme

Ferrari introduces an exclusive new customer care service with the free seven-year Ferrari Genuine Maintenance Programme

Maranello, 27th April – Ferrari announces a new customer care service: clients ordering a Ferrari California, 458 Italia or FF from the authorised dealership network will be entitled to a free seven-year scheduled maintenance programme.

Genuine Maintenance is Ferrari’s exclusive service that ensures that its cars are maintained to the highest standards to meet the company’s strict requirements for safety, performance and reliability. The programme is unique – this is the first time a car manufacturer offers such cover and is evidence of the attention paid by Ferrari to ensuring its clients enjoy the maximum peace of mind. The Genuine Maintenance programme covers each individual vehicle, and thus extends to any eventual subsequent owner during the entire seven-year period.

The programme covers the scheduled maintenance at standard service intervals (20,000 km, or once a year, with no restriction on total kilometres) along with the relative original spare parts, engine oil and brake fluid. The advantage to the owner is the assurance that the vehicle will be subject to regular annual inspection by Ferrari-trained personnel using factory-approved dedicated diagnostic equipment.

This service will be progressively available in all Ferrari markets in the next few months and will involve the global authorised delearship network.

With the introduction of the Ferrari Genuine Maintenance seven-year programme, the Prancing Horse continues to set the standard throughout the industry for customer care.


Mantenere nel tempo prestazioni, piacere di guida e sicurezza con il nuovo Programma Genuine Maintenance di Ferrari

Maranello, 27 aprile – Ferrari annuncia la nascita di un innovativo servizio su misura rivolto a tutti i nuovi proprietari. Chi acquisterà una California, una 458 Italia o una FF presso uno dei Punti Vendita della Rete Autorizzata riceverà un pacchetto che coprirà tutti gli interventi di manutenzione ordinaria per i primi 7 anni di vita della vettura.

Il piano di manutenzione ordinaria come configurazione standard per i nuovi modelli rappresenta un servizio esclusivo per i proprietari di Ferrari, che saranno certi di mantenere al massimo il livello di prestazioni e sicurezza della propria auto nel corso degli anni. Un vantaggio unico nel suo genere, offerto per la prima volta da un costruttore a livello globale, a testimonianza della costante attenzione che la casa di Maranello dedica ai propri clienti. Il servizio si estenderà anche a chi acquisterà una Ferrari non di prima immatricolazione.

Controlli pianificati (a intervalli di 20.000 km oppure una volta all’anno senza limiti di chilometraggio), ricambi originali, ispezioni accurate attraverso i più moderni strumenti di diagnostica ad opera di personale qualificato formato direttamente presso il Ferrari Training Centre di Maranello, sono alcuni dei principali vantaggi del Programma Genuine Maintenance.

Il servizio sarà reso progressivamente disponibile in tutti i mercati del mondo e coinvolgerà tutti i Punti Vendita della Rete Ufficiale.

Con il Programma Genuine Maintenance si allarga ulterioremente l’ampia gamma di servizi After Sales offerti da Ferrari per soddisfare i clienti che desiderano conservare inalterate nel tempo le performance e l’eccellenza che contraddistinguono le vetture fabbricate a Maranello, da sempre sinonimo di tecnologia e sportività.

Credit: Ferrari S.p.A. (www.ferrari.com)

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